lördag 22 november 2008

Lördag och är sällskapssjuk...

Lars jobbar idag. Jag är sällskapssjuk. Ja jag har ju grabbarna men jag menar ett vuxet sällskap. Axel är visserligen lillgammal ibland men...
Det var ett tag sen jag skrev så jag ska väl berätta lite vad som har hänt dom sista dagarna.
I torsdags var jag och Henry på stan och bytte ett par byxor som vi köpt till Axel för ett tag sen. Det var strl 98 men var små dom 92:or. Konstigt! Men det gick bra att byta. Tur! Sen åt vi lunch med pappa Lars. Hamburgare! Mmmmm! Efter lunch gick vi och hälsade på Vilgot. Vigot är 2 veckor yngre än Henry och är Henrys kompis. Hans mamma och pappa heter Frida och Daniel. (Alla tre finns i mitt bildspel.) Dom är våra vänner. Vänner som åker till Kanarieöarna nästa vecka. Måste faktiskt säga att jag är lite avis. Skulle vara skönt att åka utomlands.

Det är väl den längsta utflykt vi gjort i veckan tror jag. Sen har vi varit och hälsat på mamma och kikat på hur det gick för henne att göra sitt arbetsrum till lek och gästrum. Mycke jobb har hon framför sig. Sen har min pappa varit och hälsat på som vanligt. Jag tycker om besöken från pappa. Annars har veckan varit ganska lugn. Axel är nästan helt torr nu. Han använder inte blöjan annat än när han ska bajsa eller sova. Men jag tror inte att han behöver blöja på natten för han kissar inget på natten så jag vet inte riktigt om han behöver blöja. Hmm, en funderare!

Igår ringde brorsan för han var och hjälpte min morfar att installera webbkamera. Han ville ha reda på vad jag hade för bloggadress hit. Så jag önskar min morfar välkommen hit!

Nu har helgen startat och idag hade jag hoppats på att få tag på min bror igen. Jag vet att han jobbar men jag ville bjuda hem brorsan och Ida på fika eller kanske lite middag. Får se om jag får tag i dom. Nej nu har jag annat att göra. Ha de´!.
Några blider på grabbarna i sitt nya rum.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack söta du för peppingen!!! =)

Gillar dig massor! Kram