söndag 30 november 2008

1:a Advent

Snart är det jul. Vaknade imorse och hörde att det regnar. Hur kul är det? Jag hade iallafall fått sovmorgon så grabbarna var redan vaken. Det var ett himla liv.. Helt underbart att vakna till. Lars hade gjort frukost och dukat fram. Youghurt, flingor, ägg och Te. Fantastiskt!

Igår var jag på stan och strosade för mig själv. Det var första gången på väldigt länge. Skulle byta några vantar som jag köpt till Henry. Hade inte så mycket bestämda planer så jag gick mest runt. På H&M träffade jag min syster så det var lite kul. Vi sällskapade en stund sen skulle hon upp på Barnens hus. Jag köpte en vaxduk på Ohlssons tyger. 49:- metern. Tyckte jag var helt ok!

Idag ska jag jul pynta. Ser att nästan alla fått upp adventsstakar och julgardiner. Sen idag ska vi åka på apoteket och köpa alvedon till Henry. Han är förkyld och hostig. Han har haft feber också. Axel är förkyld också men det verkar inte bekomma honom nämnvärt. Han har suttit och kollat i leksakskatalogen som morfar Östen kom med. Axel är så himla gullig. Han har suttit på soffan och kollat ut vad han ska köpa åt Henry. Och det var inte saker som han ville ha utan leksaker som är för barn i Henrys ålder. Supergulligt!

Nej nu ska jag gå ut i förrådet och hämta julgrejer.
Hej svejs!

Inga kommentarer: