onsdag 5 november 2008

En historisk dag..

Idag är en historisk dag i det stora landet i väst. USA har fått en ny president. Barack Obama.Jag tycker att det det är jättespännande. Jag hoppas att hämdpolitiken, som den nuvarande presidenten har kört med, försvinner.
En sak som jag funderat på länge nu är vilken fokus man har i USA på vilken hudfärg man har. För min egen del är tycker jag att hur man ser ut, vad eller vem man tycker om eller tror på, känns som en väldigt oviktig sak. Men i USA verkar allt kretsa runt svarta/vita/spansktalande eller asiater. Kan man inte släppa allt som varit i deras historia och försöka fokusera på att alla ska vara lyckliga och behandlas som MEDMÄNNISKOR istället för att sortera folk i fack? Det finns väl inget annat än MEDMÄNNISKOR? Eller?

Oj jag känner att jag skulle kunna flumma iväg ordentligt i det här ämnet. Ibland tänker jag FÖR mycket.

Idag har Axel varit hos Iris. Iris berättade att Axel blivit jätterädd när Kevin lekt häxa. Axel är inne i en period när han har kommit på att han är rädd för monster, spöken och häxor. Det hjälpe ju inte att det var Halloween och det kom utklädda och maskprydda spöken och ringde på dörren. Var så rädd att han skakade i hela kroppen. Jag tror att fantasin har slagt till ordentligt.

Nja nu pickar Lars på mig och vill se en film så jag får väl sluta.
Vi hörs!

Inga kommentarer: