torsdag 13 november 2008

Det närmar sig helgen..

Jaha så är det torsdag.. Henry har precis lagt sig för att sova lunch och jag hoppas att han sover länge för det är lite grinigt idag. Axel är hos dagmamman och idag skulle han få vara utan blöjor hos henne efter lunch. Vi har ju haft det lite besvärligt med att gå på toa eller potta. Axel vägrar. Han har inga problem att hålla sig eller säga till när han behöver kissa eller bajsa. Han bara stenvägrar att gå på toa. Jag tror att vi har pressat honom förmycket. Hmm, korkade föräldrar! Men det tar sig så småningom.

I helgen åker Lars till stockholm på mässa. Han ska jobba där för Fotohörnan så jag och grabbarna är ensamma i helgen så vi uppmanar alla vi känner att höra av sig så vi kan hitta på nåt. Det är ju så tråkigt att vara själva och inte ha nåt att göra.

Igår var min pappa och hälsade på oss vid lunch. Det var trevligt. Jag tycker om att han är och hälsar på oss på veckorna. Sällskap är trevligt! Jag och min pappa är väldigt lika varann för vi båda gillar att läsa. Det är så bra för pappa och jag byter bokförslag med varandra ibland och för ett tag sen läste pappa en bok som jag blev väldigt nyfiken på.
Den heter -Jesus jude, rebell eller gud? Av Sören Wibe.
Den tar upp frågor om Jesus. Vem var han egentligen? Han analyserar fakta om Jesus existens. Den verkar intressant. Bla pratar han om Maria (jesus mor).Hon var jungfru men Jesus har äldre syskon som hon fött? Min egen fråga.-Är inte en jungfru en oskuld? Sen finns det en profetsia i bibeln att en frälsare ska födas som är i rakt stigande led är släkt med Kung David(judarnas förste konung). Josef(jesus far) var av David Hus men Jesus är inte Josefs biologiske son. Hur stämmer profetsian då? Många frågor har jag.
Funderar på att köpa den på pocket. Såg att den fanns på Adlibris för 39 :-

Nej nu funderar jag på att hoppa i duschen..
Ha de!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen kan man kommentera!:)

Anonym sa...

hej älskling, hoppas ni har roligt, tänker på er..

Anonym sa...

Ah, du va in och grejade med inställningarna, kung!

Du ska se att det kommer rulla in mer kommentarer nu, inte bara jag som spammar dig =)