tisdag 10 mars 2009

Vilken dag..

Igår var det full fart. Vi klev upp tidigt för att hantverkarna skulle komma men kl 9 hade dom fortfarande inte kommit så Lars ringde... Det hade blivit ett missförstånd mellan oss. Dom kommer inte förrän nästa vecka. Jaha.. Då har vi stressat i onödan men det gör ju inget för nu är vi ju ute i god tid.

Sen ringde optikern och berättade att dom fått ännu en förseningslapp från dom som ska laga mina brillor. Dom har varit på lagning i 2 månader snart. Nu ska jag få helt nya brillor gratis! Snabba ryck iväg till optikern och prova nya bågar. Tog hem tre för provning.

Efter det bar det iväg till jobbet. Började 13 för vi hade fackmöte. Inget uppmuntrande fick vi höra där inte. Företaget är helt inställda på att sparka 610 st. Facket och företaget hade ju kommit fram till att dom skulle sparka 532 st men dom ändrade ju sig. Företaget menade tydligen på att då skulle dom helt enkelt lägga ett nytt varsel dagen efter på 78 st. Dom ska ha iväg alla 610 st.

Japp det var gårdagen det.. Idag ska jag försöka ta mig ner på stan och kolla 3 nya par brillor..
Hoppas jag hinner..
Tjingeling!
E

Inga kommentarer: