onsdag 4 mars 2009

Sjuka barn fortsättning..

Båda grabbarna är superförkylda.. Axel har ingen feber men är som ett lik och Henry har hög feber mest hela tiden. Inatt har Henry och Lars varit vaken mycket. Stackarna! Jag har försökt sova så gott det går eftersom jag skulle jobba. Kl 04.00 ringde klockan och då var det bara att kliva upp. Eftersom jag börjat mitt nya liv så tog jag en rask promenad i 50 min innan jobbet. Skitduktig!

Annars har den här dagen varit en tung dag.. Vi fick information av facket idag för dom har haft förhandling. Det vi fick höra var inte kul. Tydligen så hade dom nått ett beslut om att inte sparka 610 personer utan 532 st. Skitbra! Jag stog som nr 556 på listan så jag skulle klara mig.............. Sen kom dråpslaget! En timme innan företaget skulle skriva under så backar dom plötsligt och säger att alla 610 får sparken........... Facket har begärt nåt som heter rådrum alltså betänketid. Jag såg ljuset men det försvann fort... S***** J**** K****H******! Jag är så jävla förbannad! Och det är inte allt. Vårat ***** fackförbund har kommit på att vi ska avstå 20 % av vår lön så här i bistra tider. Va fan! Är dom helt dum i huvet! Skulle våra företagsledare göra det? Jag är så AAAaaarrrrgggghhhhh!

Jag måste göra nåt åt saken! Måste hitta ett super jobb som ger mycket pengar.....
Gggggaaaaaahhhhh!

1 kommentar:

Len sa...

Fy va arg jag skulle bli också!
Klart du kommer hitta ett nytt jobb, vem skulle inte vilja anställa dig din lilla pingla!! =)

Blir friska nu så vi kan leka!!