måndag 23 mars 2009

Måndag och ledigvecka..

Imorse gick jag upp 05.40 för då tyckte Henry att det var dax.. Passade mig perfekt för jag hade planerat att ta en promenad på morgonen med honom. Han åt välling och efter det så började jag klä på mig träningskläderna. Då kom en nyvaken Axel upp och funderade vad jag gjorde. Jag berättade att jag skulle gå på promenad med Henry och att han fick stanna hemma med pappa (som sov) och se lite på morgonbollibompa. Jag ser hur ögonen vattnas på honom och han säger:
-Men mamma, jag vill inte vara hemma... Själv..
Tårfyllda ögon går inte att säga nej till så jag klädde av mig och satte mig på motionscykeln. Där satt jag i 50 minuter och körde järnet. Med vissa stopp för att Henry är lite överallt där han inte får vara. Allt som allt tycker jag att det var en bra morgon och jag fick ju träna ändå.

Nej nu måste jag se vad Henry håller på med. Lars är och tvättar i tvättstugan. Tanterna är så snälla med honom och låter honom tvätta på deras tider.. Gillar nog att se en man i tvättstugan..

Tjingeling!

Inga kommentarer: