fredag 20 mars 2009

Ledig idag..

Idag vaknade Henry kl 05.32 och tyckte att det var morgon. Släpade mig upp och lyfte en ivrigt viftande-med-armarna kille. Verkade som han var sugen på att komma igång.. Det var inte jag! Efter ny blöja och välling var han redo att möta världen. Inte jag! Var så himla sliten.
Jag har kommit på att jag måste upp och träna varje dag för gör jag inte det är jag som ett lik hela dan. Men när jag rör på mig på morgonen är jag som en duracellkanin på amfetamin. Inget kan stoppa mig då!

Idag ska vi åka till mor och hälsa på lite. Vi är lite uttråkade på att vara hemma tror jag!
Känns lite tråkigt för nu håller våra gulliga grannar på att flytta. Dom kom imorse med släpet och dom bär grejjor som bara den. Men vi kan ju åka och hälsa på dom i deras nya hus. Det är ju kul! Spännande med hus..

Just nu håller jag på att försöka bestämma en dag som vi kan åka och kolla in vår festlokal som bröllopsfesten ska vara i. Lite svårt att hitta en tid som passar. Det är ju mångas scheman som ska funka. Vårat, Ida & Stefan, Sofia & Fredrik och mammas och pappas. Plus att det ska vara ledigt i lokalen. Trodde att det skulle funka nån gång i helgen men icke.. Upptaget! Så nu ska jag styra ihop nåt till veckan..

Funderar också på dukning till festen. Jag vill att det ska vara vita dukar med svart, smal löpare. På borden ska det vara dekorationer men jag har lite svårt att bestämma mig vad jag vill ha mer. Vill ju inte att det ska vara för dyrt. Vill inte spendera hur mycket som helst. Eller jo jag önskar att jag inte behövde bekymra mig över budgetpengar men vi har ju en väldigt liten budget.
Men om jag fick fantisera fritt så skulle jag vilja ha....
Creme vita dukar med smal svart löpare. Doft ljus i glaskoppar och låga vaser med piooner och stenar i rosa nyanser. Sen som picken över iet lite rosa stenar på den svarta löparen... Det skulle vara fint tycker jag.

Nej nu måste jag prata lite med Len på msn.
Tjingeling!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eriiiika!! Du är ju bara för duktig!!!!!!!! Jag smäller av. Här segar vi oss genom tillvaron och käkar lösviksgodis typ jämt! Ingen promenad de senaste månaderna. Nu blev jag peppad att ta tag i vissa grejer - frågan är bara var man hittar energin??
Kram // Bea
ps. GÅR Henry???? Nu tycker jag att det var alldeles för länge sedan vi sågs!

Anonym sa...

Söta Erika!
Vi kommer att sakna Er!! Hoppas att ni kommer å hälsar på oss.......snart!
Kram L