tisdag 13 januari 2009

Varsel!!

Idag ringde min syster och berättade att Volvo Lastvagnar i umeå varslar 610 anställda. Aaaaahhhh!! Panik! Väl på jobbet var det febril aktivitet. Alla ville veta om don var i riskzonen. Så även jag. Hur såg et ut för mig? Jo det ska jag berätta för er: -det ser mörkt ut! Som det ser ut nu så åker jag med buller och bång! Jag har jobbat här i 11 år drygt men nu verkar det som att tiden på Volvo är över. Faaan! va tråkigt! Jag och Lars som bokade kyrkan igår. Vi hade inte tänkt att ha ett stort bröllop men det blir en tajt budget nu. Vi hade även äntligen bestämt oss för att renovera badrummet. Kakelkillen var och uppskattade jobbet idag men det ser mörkt ut där också! Vi hade ju tänkt att badrummet skulle bli vår bröllopsresa. Skit också! Ja ja det går ju mot ljusare tider! Årstidsmässigt alltså!

Nej nu ska jag gå och deppa med mina arbetskamrater.
Tjillevippen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar dig! din blivande make.