tisdag 6 januari 2009

Dan före dan...


Japp så har fjärilarna i magen fått fart. Imorgon bitti kl 04.30 ringer min mobil för väckning. Iiiihhh! Va tidigt! Jobbet kallar. Första dagen på drygt 1 år.. Längtar och fasar... Ska bli skönt att träffa och umgås med lite vuxna människor i så många timmar. Få lämna över ansvaret för hemmet till Lars. Det är väl det som känns skönt. Att slippa det dagliga ansvaret för några timmar.
Men sen att jobba en hel dag och lära känna alla nya som kommit till mitt jobb. Det känns lite jobbigare..
Men det som känns allra jobbigast är alla gliringar, som jag vet att jag kommer att få för min vikt, som känns jobbigast. Ja jag vet att jag inte ska lyssna på sånt men det är det som är mest känsligt för mig. Jag vet att jag är på väg ner i viktskalan men det tar ju tid och det är så långsamt arbete. Man ska inte ta åt sig men det gör jag! Har man inte varit överviktig så kan man inte förstå hur det känns. Ja jag och mina nojjor! Men tyvärr känner jag mina arbetskamrater för väl. Jag har en manlig arbetsplats men det är faktiskt tjejerna som är elakast. Märkligt för det är ju tjejer som föder barn och går upp i vikt. Nog om det!

I dag kommer Len och Jordan och hälsar på. Vi ska leka lite och umgås. Det känns jättekul!

Sen vill jag gärna tipsa om Tessah som skriver blogg. Hon är en jättetrevlig tjej med sambo och två barn och hon bor i Kalix. Hon har varit med om en otäck olycka i jul. Läs gärna hennes blogg.

Nu ska jag gå och krama min äldste son en stund. Den yngre skulle jag gärna krama just nu också men han sover i vagnen. (snart översnöad!) .
Kram på er alla!
Erika

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Det är jag. Har lagt in en presentationsbild men den visar sig inte. Skulle ju kunna lägga en i bloggen men det är inte det jag vill =) Jag väntar tills blogg.se får till det.

Jobbigt med gliringar om vikten. Det tar tid som sjutton att gå ner i vikt! Om man inte vill leva på luft förstås men det är onödigt! Utöver eventuella kommentarer får du ha en bra första dag! /Malin

Anonym sa...

hejhej!!!!

tack :) ja marcus tar så bra hand om mig :)
vi tar oss frammåt i detta elände..men snart hoppas jag ha mina händer tillbaka igen :P

kram kram