tisdag 27 januari 2009

Oj vad jag har längtat efter att få skriva..

Det var så länge sen och jag har varit så upptagen med allt annat.. Längtat att få sätta mig ner och skriva av mig lite. Så vad har hänt sen sist....

Min pappa, min syster, hennes Fredrik och Filip och Lova var och hälsade på oss i fredags. Vi hade en liten middag för pappa som fyllde år den 22. Kyckling, ris och en god sallad till. Mums! Vi hade jättetrevligt..

Lördagen var spännande med bröllopsmässa. Hade sett framemot att få gå. Det var jag, Fia, Ida och min mamma. Besvikelsen infann sig när vi kom dit! Det var inte alls som jag föreställt mig. Jätte lite med kläder! Men jag hade ett bra sällskap så det vägde upp det mesta. Fick lite information och tips. Det var bra. Sen var vi och åt lunch på stan och spånade lite.. Jag tror att jag har valt rätt personer till att hjälpa mig. Ser framemot att få spåna lite med Len till helgen. (Om hon har tid förstås.) Hon sitter också i kommittén.

Söndagseftermiddagen spenderades på kakelaffärer i stan. Vi lämnade grabbarna hos mormor & morfar på Teg sen kuskade vi runt som galningar. Det är svårt att hitta nåt som vi kan enas om när det gäller renoveringen av badrummet...

Igår kom jag till jobbet och fick höra att vi skulle bli permuterade tisdag, onsdag och torsdag från jobbet. Men bara när vi går eftermiddag! Villkoret är att vi har jour. Ringer dom, så ska vi infinna oss på jobbet inom 2 timmar. Det känns inte bra det här! Vad ska hända med Volvo om det fortsätter så här? Tänk om dom stänger fabriken här!! Det vore ju katastrof! Det skulle bli en hård smäll för Umeå som stad. HJÄLP!

Idag har vi varit med Henry till doktorn. Remitterade från citymottagninen. Det visade sig att han har förkyldningsastma och behöver kortison. Så från och med idag ska han få andas in kortison från en Nebunette. Undra om han gillar det?! Hmmm... jag kan gissa!

Nej nu ska jag sluta för tillfället så...
Tjillevippen!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjao!! Nu har jag spanat in din blogg på riktigt. Snygg!! Och kul! :-) Vad skoj det var idag att vi fick ses bara av en slump på lassa. Jag blev så glad över att vi ska hitta på något till helgen!!
Vi bjuder gärna på eftermiddagsfika och middag på lördag. Kram kram

Anonym sa...

Halloj, kul med uppdatering igen, det gillar vi!:) Vilken tid är det tänkt på lördag?ska man ta med sig något speciellt?kramar

Anonym sa...

Den anonyma var jag, Ida :)