torsdag 15 januari 2009

Uppvaknande..

Vaknade imorse och ångesten har slagit på med full kraft. Vad fan ska man ta sig till? Jag kommer med stor sannolikhet att bli av med mitt jobb. Hur ska vi klara oss? Vi har lån och två barn. Ja lånen är det ingen fara med för dom har vi tagit försäkring på men allt annat. Shit! Det här känns tungt.
Det är ju inte så roliga ersättningar men har från A-kassan. 80% dom 3 första månaderna tror jag att det var, sen 65% . Jaha.. Det kommer att bli ett snålt år i år.. Ångrar bittert att jag inte tog en inkomstförsäkring när vi tecknade bankförsäkringen. Men det är ju lätt att vara efterklok! Undrar hur dom andra gör som har familj med barn, hus, bil, båt, sommarstuga, husvagn osv. Det är ju inte direkt marknad för att sälja. Snacka om att kronofogden kommer att ha och göra!

Nej nu ska jag avvika..
Bit ihop eller bryt ihop?
Det är frågan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

bit ihop! dock lätta att säga, svårare att göra. men ni måste

Anonym sa...

Ta en dag i taget!

ursh förstår de känns pissigt.

Jag börjar snart ska stämpla och söka jobb..det känns bedrövligt me tanke på hur lite jobb det finns alltså.