tisdag 30 december 2008

Kort summering...

Japp.. dagarna går fort när det är helgdagar. Julen har varit och den har varit väldigt bra. Jag har fyllt år och framför allt så har jultomten varit här. Axel tyckte att det var jättespännande. Av tomten fick han en riddarborg med riddare och kanoner. Han var så lycklig! I år så var han inte lika rädd som förra året.Skakade hand med tomten men ingen kram.. Lite läskigt var det nog allt. Sen har det varit ett kuskande runt till alla nära och kära.
Just nu har småtrollen gått och lagt sig och jag kan pusta ut efter en låång dag. Henry har pendlat mellan 39,0 och 39,8 i 1 1/2 dygn. Jag har varit uppe med honom i natt i några timmar. Jättedålig har han varit! Är inte riktigt van att ha barn som har feber så länge. Axel har varit en ganska frisk kille så det här är nytt för mig. Nu är Henry på bättringsvägen. Ingen feber idag. Peppar peppar!

Det bästa som hänt under julen är att jag fick en träningscykel i födelsedagspresent.(Tycker min själviska sida.) Super! Nu ska det trampas så in i helvete!

Vår älskade lilla Henry har idagarna lärt sig att ställa sig upp så nu är det bara att att vakta honom. Hittade honom ståeende i sängen en dag. Senare den dagen så ställde han sig vid vardagsrumsbordet. Han har dock inte världens bästa balans så han stöp ju ganska omgående.
Har inte lärt sig att han inte kan stå utan att hålla i sig. Han är så himla duktig att ta sig fram.

Imorgon är det nyårsafton och vi hade planer på att åka till Mathias och Bea men vi fick ställa in pga Henrys feber. Precis som förra året. Då var vi också bjuden till dom men då hade Axel feber och jag sammandragningar och förvärkar. Ser ett mönster här.. Hmm. Så imorgon så är vi hemma och gör plankstek med bror min och Ida istället. Lugnt och skönt!

Nej nu ska jag lägga mig på soffan och slöa!
Kollikokk!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej gummsan.. va tråkigt att lillen ær dårlig, hoppas det ær bættre nu.. :0) vill bara tacka såå mycke før julkortet, dom ær ju bara før søta dina pojkar.. Hær i tr.heim førbereder vi før nyårsfirande.. wiiihiii.. så med detta ønskar jag dig o dina ett riktigt Gott Nytt År. Ha en fin kvæll å hælsa alla från mig. Kram Elisabeth