fredag 19 december 2008

Fredagkväll och urslut..

Jag har kommit till insikt. Jag är inte en pysselmamma. Jag tycker inte om att pyssla. Har bara haft så svårt att acceptera att jag är en SÅN mamma. Jag fascineras av andra mammor som pysslar och bakar och klipper och klistrar med sina barn. MEN DET ÄR INTE JAG! Ni kanske undrar varför denna insikt just nu så ska jag berätta:
Idag har jag och Axel bakat pepparkakor. Vi gjorde stora hjärtan och dinosaurier. Eller jag bakade och Axel åt degen. Sötnos!
-Mamma, man FÅR äta degen för det har Iris sagt!
-Ät du! Det gjorde jag när jag var liten!
Det blev några få dinosaurier och 4 hela (!) hjärtan. Och ja jo det var trevligt men för mig är det en plikt och inte något som jag tycker om. Mitt dåliga samvete säger att duktiga mammor gör sånt med sina barn. MEN JAG TYCKER INTE DET ÄR ROLIGT!
Med ett sånt här inlägg skulle jag bli helt överöst av kommentarer om jag skrev det på Familjeliv. Men det skiter jag i för det här är jag och jag skiter i alla som har åsikter om vad andra mammor gör eller borde göra. *BLÖÖ!!*

Jaja så har jag fått det ur mig iallafall.. Vet inte riktigt vad som händer imorgon förutom att Lars jobbar och vi ska storstäda och ev. köpa en julgran..
Ha de´bäst!
//E

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man ska inte ha dåligt samvete! Alla är olika och det finns inga rätt och fel!
Det du tycker är kul tycker någon annan är tråkigt och vice versa!

Man ska inte bry sig så mycket i vad andra skulle tycka och tro, huvudsaken är väl att man mår bra själv och mår bra.

Jag tycker det är skittråkigt att sitta ute i sandlådan, medan vissa älskar att traska i skogen med sina ungar och undersöka småkryp i flera timmar. Alla är olika och allt är ok!

Gillar dig! Kram

Anonym sa...

Absolut ska vi leka!
Tänkte ju be Lars om den där tjänsten också du vet =P

Har en födelsedagspresent till dig här, jag vet att du inte tänker fira, men jag vill ge dig ändå!!
KRAM