söndag 28 september 2008

En härlig söndag!

I morse vaknade jag av att Lars väckte mig. Henry var sugen på att vara vaken så det var bara att kliva upp. Som vanligt är han på ett strålande humör och jollrar och är söt som socker. När klockan började närma sig 8.30 tänkte jag att det skulle vara trevligt att äta lite nybakat så där på morgonkvisten så jag satte igång att baka scones. Väckte Axel och Lars vid 9 och vi åt en ypperligt härlig frukost.
Söndagen fortsatte i mycket lugnt tempo. Vi såg lite film och sov i soffan. På eftermiddagen var vi tvungen att hämta bilen på bryggargatan. (vi hade ätit middag och druckit lite vin där kvällen innan.) Fast det blåste var det en skön promenad.
Annars har helgen varit bra. På fredagen var min bror och svägerska och åt middag hos oss. Det var mycket trevligt.
På lördagen var jag och pojkarna till mor och vi tog oss en prommis till stan och shoppade lite. Ja inte jag så mycket för jag är så fattig men min mamma shoppade.
På söndagen var det egentligen inplanerat att vi skulle på kalas till Mathias och Bea men deras pojke Erik har blivit in lagd på sjukhuset. Varför vet vi inte, så vi är lite oroliga. Men dom hör nog av sig när dom kommit hem.

Efter en sån här helg så tycker man att man skulle känna sig rätt tillfreds men tyvärr så får man ju inte det....

Medan jag sitter här och skriver känner jag hur magen knyter sig och ett lätt illamåeende lagt sig i halsen.. **** ******** försäkringskassan!! Imorgon ska det ringa någon därifrån och tala om för mig hur jag och min familj ska kunna överleva månaden som kommer. Känns jätte spännande!! Eller hur var det nu?
Dom har ju avslutat mitt ärende helt plötsligt. Varför vet jag inte så jag ringde dit men med den nya omorganisationen så får man inte längre bli kopplad till sin handläggare utan dom får ett meddelande om att dom ska ringa upp mig. Inom två arbetsdagar... Är jag synisk när jag tänker att det INTE kommer att hända.. Ja ja vi får väl se.. Hoppas att jag kan sova ikväll och inte ligger vaken och oroar mig hela natten..
Nej nu ska jag gå och lägga mig på soffan och stänga av min stackars hjärna.

Kram på er alla och vi hörs i veckan..
Erika

Inga kommentarer: