måndag 8 september 2008

Wow vilken helg!

Nu är vi tillbaka från Ikea.Himmel va trevlig lördag jag hade....


Vi vaknade tidigt. Barnen var på ett strålande humör. När jag påminde Axel att han skulle till mormor och morfar sträckte han upp händerna i luften och sa :-Jiippii!
Henry var som en sol och låg bara och skrattade..
Vi åkte med grabbarna till mormor och morfar . Lämnade brabbsen och hämtade släpvagn , sen bar det iväg mot Hörnefors och Mathias och Bea...

I vanliga fall brukar det vara en ganska lång väg mot Ikea men den här gången gick det riktig snabbt. (Trots att vi hade släp.) Vi fikade i solen och mycket tjatter i bilen. Det gick fort till Ikea.
Väl framme shoppade vi loss! DOMHARSÅMYCKEFINTOCHSMARTPÅIKEA.I LOVE IKEA!!!!!
Vi köpte ett data bord, dörrar till bokhyllan, tyg till soffkuddarna och lite annat smått och gott.
Det är tur att dom hade öppet länge för vi var där till dom stängde.
Sen var det bara att packa släpvagnen och börja sin återresa. När vi kom hem hämtade hämtade vi två sovande barn sen bar det iväg hem till sängen. Jag var helt slut! Shoppa är jobbigt!!!!
Jag är nog en shoppingjunkie. Hela söndagen tillbringades med att leka med barnen och skruva grejjer när dom tog en tupplur. Nu sitter mina dörrar uppe och databordet står i arbetsrummet.

Vilken härlig helg! Tack Sjöströms för en fantastisk lördag!! Jag är så glad att vi har er som våra vänner. Kram på er!
Sen har vi min älskade mor och far. Jag är er evigt tacksam för att ni ställer upp och tar hand om våra barn som ni gör. Jag älskar er! Behövde verkligen lite andrum.

Det var vår helg... Nu är det vardag igen och idag ska jag gå och väga och mäta Henry på BVC. Det blir spännande.
Kram E

1 kommentar:

Kickie Rehn sa...

Det var faktiskt jättemysigt att ha båda killarna hos oss under IKEA-helgen. Axel var med morfar på ishallen och såg på hockey. Det var Teg som spelade och Axel kommenterade deras spel som "dom spelar inte nå bra". Axel gillar att vara med morfar. Dom har mycket hyss för sig men också att hjälpa morfar med diverse sysslor. Henry är aktivare än vanligt och vill hoppa hela tiden. Hans min är obetalbar när ögonen bara lyser och det bara bubblar om honom och han bara kiknar av skratt. En härlig unge som börjar få större behov av uppmärksamhet. Det är klart att båda får det när de är hos oss. Kanske till trötta föräldrars förtret.//Mormor