söndag 17 januari 2010

Söndag och det ska städas..

Idag har jag skickat bort familjen så jag kan få vara ifred lite. Pojkarna är hos farmor och Lars är i stugan. Idag har jag lite på agendan:
- Det ska städas lite. Bara dammsugas och det ska plockas undan lite.
- Vika tvätt.
- Sätta upp insynsskydd i köket.
Det bästa med att familjen är borta är att jag kan köra Spotify på telefonen och sjunga och dansa hur mycket jag vill!!!
Och jag får ändå allt gjort! Multitasking!

Sen ska jag plocka fram alla mina volvogrejjor som är undanstoppade. Det ska bli kul! Väcka gamla minnen.. Jag ser fram emot i morgon. Ska bli kul att få dra på sig arbetsbyxor och lära sig något nytt och träffa nya människor. Ja det finns ju en del gamla vänner och bekanta som man kanske får träffa också. Men det ska bli skönt att få börja jobba. Att få komma hemifrån! Jag har kommit fram till att jag är INTE en helylle hemmamamma. Jag är en helylle borta-jobbande-mamma!

Men nu hade jag tänkt unna mig lite bloggande för det har varit liiiiite dåligt med det ett tag. Efter en tung höst så känns livet mycket lättare helt plötsligt. Men som dom säger efter regn kommer solsken!

En uppdatering hos fam. Norrman:
Henry sover bättre och han har inte haft ont i magen sen före jul. Peppar peppar jag hoppas att smärtorna är ett minne blott. Han går på mjölkfritt fortfarande och vi ska fortsätta med det till mars. Sen verkar det som att vi ska provocera magen med mjölk och se vad som händer. Men som det är nu så är han tillbaka!
Axel har inte sovit i vår säng på länge. Han verkar har lugnat ner sig också. Han är inte lika arg längre heller! Vilket är otroligt skönt för jag var orolig för honom. Han var så otroligt arg ett tag! Oj vad han skrek och slog mig för minsta lilla förut! Det fanns inget som hjälpte. Att slåss/skrika accepteras inte! Under några omständigheter! Om han nu blir arg och skriker så kommer han efter ett tag och ber om ursäkt! Vi har ju pratat mycket om det här med att be om ursäkt när man uppför sig illa. Jag och Lars har jobbat hårt på att vi själva ska be om ursäkt om vi höjer rösten.Och jag tror att det börjar sjunka in.
Lars jobbar och sliter på SWEFO. Nu verkar dom ha landat i dom nya lokalerna. Var förbi häromdagen och det är jätte fint där nu.
Jag.. har håller på att hitta tillbaka till mig själv och jag känner mig mycket lugnare. Att Volvo hörde av sig förändrade allt! Den 23 dec damp brevet ner i brevlådan och jag trodde inte att det var sant.. Jag hade precis insett att jag skulle få börja om med springvickandet och det var väl inget som jag såg fram emot men det var nödvändigt. Men där var det! Brevet som sa att jag skulle få börja igen och som det lät så skulle jag få börja redan i januari. Dom skulle anställa 56 st varav 34 "vanliga" arbetare. Jag var en av dom! Vilken julklapp!

Jag hamnar på moteringen och det känns helt okej. Min syster jobbar ju där sen många år så hur farligt kan det vara! Eller vad säger du syrran? I morgon ska vi inställa oss vid grinden på monteringen. Jäääjjj!

Nej nu ska jag dra snabeldraken runt lägenheten och kaaanske ta några dansmoves också.
Kram E

2 kommentarer:

Elin sa...

hoppas du får en toppen dag på jobbet imorgon (jag gillar ju också att jobba). Att vara den där hel-ylle mamman som är hemma jämt är inte min grej heller! Kram gumman och skaka lite rumpa :-)
Kram Elin

Len sa...

Shake that ass for me, shake that ass for me....lallallallaaaa

Va härligt för dig att få jobba igen!
jag har mkt mer energi nu när jag är tillbaka på jobbet. Kram