fredag 29 januari 2010

Plogning och politikerj****r!

Okej vad fick min hjärna att koka över.. Jo mitt på onsdagen hade vi ett fackmöte på jobbet och då fick jag till min förvåning veta att en ny lag har trätt i kraft i Sverige. Idag behöver företagen inte tillsvidareanställa folk efter ett år utan idag kan företag fortsätta att ha hur många arbetare dom vill på en visstidsanställning. Förut fick man anställning efter ett år eller beroende på avtal, efter viss antal anställda efter en. När jag började på Volvo fick jag "fast" anställning efter ca 2 veckor för att Volvo anställt 100 st efter mig. Idag har det där j***a borgarpacket ändrat villkoren för vanligt, hårt arbetande arbetare. Du vet.. sådana som vi som inte har fallskärm och miljonbonusar! Nu verkar det som att jag kan få jobba i 2 år innan jag kan få tillsvidareanställning. Om inte företaget nu vill oss väl........Och ja jag vet att det är och har varit så inom kommunen i alla år och jag lider verkligen med alla som jobbar inom omsorgerna, men nu är det bara så att jag gnäller enbart för att jag tycker synd om mig själv..
S****s J***a politikerj****r. Nu vill jag också förtydliga att det inte bara borgarpacket som jag ogillar utan det är ALLA politiker som jag har sett och hört. Jag litar inte på någon politiker..

Sen så var det ju snöstorm.. Jag gick och hämtade mina barn hos dagmamman. Drog vagnen i 1 1/2 kvarter med en skrikande Henry i vagnen. (Han tycker inte om när snö blåser i ansiktet.) Axel var jätteduktig! Han kämpade på. När jag plogar oss in på vår gård är det ca 40 cm djup snö inne på gården.. Jag har en 1 m lång snöhög som jag styr framför vagnen. Höll på att slita ihjäl mig! Kommer fram till dörren. Skottar upp vår ingång med Henry skrikande i högan sky. In med barnen och klär av dom alla snöiga kläder. Hänger precis av mig jackan och vad kör förbi vår dörr... ?Plogbilen! Jaha! Härdsmälta nästa för Erika!!

Thats all folks!
Kram E

2 kommentarer:

Anne sa...

Det är ju förjävligt att behöva gå på visstid i upp till två år! Jag som tyckte min provanställning på tre månader var lång tid (i och för sig var jag gravid och det var lite kamp mot tiden för att det inte skulle hinna börja synas innan jag fick fast anställning, men det löste sig med en strategiskt planerad semester...).

Len sa...

Politiker är ett pack!
Jag fixar inte att dom sitter med miljonfallskärmar och bonusar och månadslöner som är hisnande och sen tror dom att vi ska köpa deras snack om att dom säger att dom förstår hur vi har det? Hur fan då undrar jag? DOM borde få prova på att leva på 11 000 kr i månaden, shit dom skulle krevera!