torsdag 16 april 2009

Vårt påsklov..


Vi är tillbaka från vårt härliga påsklov i Nässjö. Eller jag kanske ska säga att vi kom hem i måndags men jag har inte haft tid att sätta mig ner och skriva än.

Vi har haft ett strålande påsklov... Bokstavligen... Sol och varmt. 15- 19 gr. Inget snö i sikte. Ljuvligt! Det har varit helt underbart trevligt. Familjen Mattsson har verkligen tagit väl hand om oss. Elin, som har varit min vän i ca 15 år, fick en liten tjej för ca 7 veckor sen. Vi var ju bara tvungen att åka och titta på underverket. Hon var väldigt fin! En lång och smal brutta med attityd! Markus, som är Elins man, grillade och lagade jättegod mat oss alla. Carl och Josef är dom två storabröder som var jätteduktiga med sina småsyskon och även med Axel och Henry. Dom lånade ut allt sitt lego till Axel så han tyckte att han hamnat i himlen. Vi behövde aldrig fundera var Axel var. Han satt alltid på Josefs rum och byggde. Henry var mest som en virvelvind i huset. Han var och slet i allt och var på väg uppför trappen HELA tiden. Trodde vi skulle bli galen!!!

Det var lite jobbigt att säga hejdå. Det brukar vara jobbigt för mig och Elin. Vi har en tradition att gråta men det gick ganska bra den här gången. Dom ska ju komma på bröllopet och det är ju inte så långt dit tyckte vi, så vi samlade oss och det gick bra.
Vägen hem var lite jobbig. Henry var väldigt gråtig och tyckte väl att det var tråkigt att sitta i bilen. När vi körde förbi Gävle och Tönnebro kände vi att vi åkte åt rätt håll. I södergående fil var det ca 3-4 mils stillastående bilkö. Norrgående var det nästan inga bilar..... En del har tur!

Nu ska jag gå och lata mig i soffan!
Tjingeling!
E

P.S. Stefan du hade rätt. Henry kan göra en "Zoolander". Hihihihihihi!!

Inga kommentarer: