lördag 4 april 2009

Jag har haft en blogg vila..

Jo det är faktiskt sant.. Man kan ha det.. Jag har inte suttit framför datorn på väldigt länge och det har varit helt ok. Men jag kan inte skjuta det under stolen att jag har faktiskt saknat det stundtals. Men nu är jag tillbaka...

Det har hänt mycket sen förra gången. Vi har fått hälsa lilla Nino välkommen till världen. Vår familj har inte varit och hälsat på än. Inte för att vi inte vill utan för att jag har jobbat mycket i veckan och att Henry är så förkyld och snorig. Vill inte smitta ner honom ju! Men jag hoppas att vi kan hälsa på i veckan. Måste ta och ringa Len och höra..

Det är så superspännande just nu. På onsdag åker vi.. Och som vi har längtat... Hela vår familj åker till Nässjö och hälsar på min älskade vän Elin och hela familjen Mattsson. Marcus, Carl, Josef, Arvid och lilla Stina. Shit va jag längtar!! Äntligen ska jag få krama min gulliga vän. Jag saknar henne så ofantilgt mycket.

Tränandet går jättebra. Försöker köra 4 ggr i veckan 1timme före jobbet. Funkar hganska bra förutom att Henry har fått för sig att vakna kl 3-4-5 på morgonen. Inte någon hit för resten av familjen kan jag meddela...

Axel har äntligen slutat med tutte. ÄNTLIGEN!! Han har gett den till tomten. Slagit in tuttarna i ett paket och skickat den med Kenneth. Kenneth kör bil väldigt långt och känner ju tomten. (Hans egna ord) Nu i veckan fick han ett brev av tomten som tackade för tuttarna och Axel strålade som en sol! Istället för tuttarna fick Axel välja en leksak på barnens hus. Han valde en traktor i smålego. Han fick även 2 lådor med blandade klossar. Han är så lycklig att vara en "storkille".

På jobbet är det full huggning. Dom har monterat bort robotarna och ska bila upp golvet och lägga nytt golv. Tydligen så lutar det för mycket. Så nu måste vi handkitta lastbilarna och det tar lång tid och det är inte så bekväm arbetsställning. Man står lätt framåtlutad hela dagen.. Ingen höjdare!

Annars går livet sin stilla gång...
Nu ska jag göra nåt annat. Har ont i fingrarna...
Tjillevippen och tjingeling!
E

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Var förbi hos er förra helgen, på lördagen när vi var å städade, skulle lixom säga hejdå....men ni var ju inte hemma. Men varför göra d så dramatiskt? Vi får se till att ses ändå...ni får väl komma å hälsa på oss nån gång vettja! Eller så kan ju vi kika förbi er, kanske i stugan??? :) Är säker på att ni kommer att tycka om de nya grannarna, de verkar supergulliga.
Vi hörs! Hälsa dina grabbar.
Kram L