tisdag 24 februari 2009

Så här ligger landet...

Nu var det ett tag sen jag skrev så nu är det uppdatering som gäller. Vi kan börja med:

Vår bil... Den är fortfarande jättetrasig. I torsdags var Lars på Volvo och dom gick igenom bilen.
Den ska repareras för 110 000:- . Vi får väl tillbaka den i slutet av mars. I veckan ska vi få veta om vi får en hyrbil. Jag hoppas!!!

Mitt kära jobb... Det ser fortfarande mörkt ut. Som det är nu så jobbar vi fortfarande 2-skift men det är lite annorlunda mot förut. Förmiddagsveckorna jobbar vi som vanligt 05.48 - 14.30 om inget annat sägs. Ledig fredagar. Eftermiddagsveckorna jobbar vi måndag och är permitterade resten av veckan. Vi är på "jour" på veckan så om det gått dåligt på dagen får vi rycka in kvällen och jobba det som dom tappat i produktion den dan.
Igår fick vi veta att det blir dagtid from vecka 12. Det blir spännande. Hur vi ska rymmas 2-skift på en arbetsplats blir intressant. Det är drygt 40 pers som ska stå och trängas på en arbetsplats gjord för 9 pers. Hmmm... intressant med den ekvationen! Skulle tro att dom förverkligar varslet innan dess...

Vecka 10 kommer kakelakuten och börjar jobba på vårat badrum. JAG LÄNGTAR SÅ JAG BLIR GALEN! Äntligen ska 70-tals badrummet få vika hädan för 2000-talet. Kommer att bli så snyggt. Svart/vitt kakel och helt ny inredning. Oooooiiiii! Vi ska börja riva nu i veckan för det ska vi göra själva. Det ska bli ett nöje!

Planeringen för bröllopet fortgår i sakta mak. Har köpt hem pärlor, ballonger, såpbubblor, organzaband, ståltråd och tygpåsar. Snart ska det pysslas här hemma. Idag köpte vi det sista till inbjudningskorten så när Lars skrivit alla adresser skickas dom. På söndag ska jag, Lars, Ida och Stefan åka till Stöcke och provsmaka maten till cateringen. Spännande!

Det är väl allt tror jag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för inbjudan!!! Ska bli så trevligt att gå på ert bröllop!
Blev ju helt förskräckt när jag såg bilden av bilen, känns skönt nu när jag vet att ingen skadat sig. Så mycket i alla fall? Men vad vare som hände?