fredag 12 november 2010

Vi är hemma..

Guuud va skönt att vara hemma! Fast det har ju nackdelar också... Vi börjar från början.. Axel fick ju magsjuka och det ville inte sluta. Igår eftermiddag blev han bara slöare och slöare. Jag fick bära honom till toan och han orkade inte lyfta armarna för att dricka. Han var jätte dålig!
Akuten nästa! Där fick jag i honom saft och dom började prata om att vi skulle få åka hem. Nej, det ville jag inte! Han behövde mer än så! Doktorn sa att det sista dom skulle göra innan vi skulle få åka hem var att väga honom. Sagt och gjort han fick väga sig. Det var lite svårt för han orkade inte stå själv men tillslut gick det och han hade gått ner 1.2 kg på två dygn.
Det tog 10 min så var vi på väg till barn 2! Doktorn tyckte att han gått ner för mycket. Öh, daa!
Vi fick transport till barn 2 och himmel va fint det är Axel sov hela vägen för han var ju helt slut! Han märkte inte inte ens att jag lyfte honom till den nya sängen. Dom satte dropp på honom och han somnade om och sov hela natten.





På morgonen vaknade jag till en kille med ett litet leende på läpparna. En sten föll från bröstet! Nu var det värsta över. Axel tyckte att det var ganska coolt att han minsann kunde dricka med armen. Sen var det ganska häftigt att ha en egen tv i sängen.
Nu är vi utskriven och har kommit hem. Han sitter och bygger med lego och äter lite/dricker. Nu har jag det stora jobbet att total sanera lägenheten.







-From my iPhone.

1 kommentar:

Len sa...

Söta lilltjorven.
Hoppas han mår bättre nu.