onsdag 3 november 2010

Bussblogga

Sitter på bussen och reflekterar... Dom senaste dagarna upplever jag att jag har fått kommentarer om stundande resa till Elin.
- jaha, du åker själv. Utan barn?!
- öööh jaa?
Varför är det så? Är det så att dom tycker att det är fel eller är det att dom också vill men har inte samvete att göra det.? Jag har inte dåligt samvete, jag spenderar varje vaken och ledig stund med mina barn. Jag älskar det men ibland behöver jag en paus också.
Skickat från min iPhone

1 kommentar:

Anne sa...

Äsch, det är bara missunsamma människor som säger sånt. Självklart ska du kunna åka bort och bara vara du även om du har barn. Jag var till Göteborg förra året helt ensam, bodde på hotell och gick på konsert. Det var ljuvligt och jag skulle göra om det när som helst.
Slår dessutom vad om att dessa personer inte ens skulle lyfta på ögonbrynet om det var Lars som skulle åka bort utan barnen. Vi kvinnor förväntas ha med oss barnen var vi än går men folk tycker nästan det är konstigt om pappor har med sig barnen om det så bara är på besök hos en kompis i stan.