torsdag 11 november 2010

En lång natt

Jag ligger i vår stora säng. Klockan är 10 på förmiddagen och jag har en mycket ynklig 5-åring sovande bredvid mig. I natt vaknade han gråtande och sa att han hade haft en mardröm. Han kom och la sig i vår säng men efter ett tag, och många gråtattacker, började han skaka i hela kroppen. Då kom det! En kaskad av spya!! Mitt täcke, hans pyjamas och mitt ansikte fick sig en dusch. Jag kände direkt magsjukelukten! Neeeeeeej! Magsjuka är Axels största fasa! Han är så livrädd för att kräkas. Sen fortsatte det större delen av natten. Varken Axel eller jag har sovit. Nu sover han och jag är hyffsat seg. Nu hoppas jag bara att han får behålla det lilla han fått i sig. Sen blir det stor sanering av lägenheten. Nä nu ska jag vila en stund!


-From my iPhone.

1 kommentar:

Elin sa...

magsjuka är absolut ingen hit!!! Hoppas han kryar på sig snart och att ni andra slipper sjukan. Kram på dig och jag ska leta fram receptet. Har inte glömt bara inte hunnit.
Kram på er