söndag 14 mars 2010

En superkväll i goda vänners lag..

Sitter och lyssnar på diskmaskinen. Han kommer att jobba hårt idag.
Igår hade vi en barnfri kväll med Andreas & Malin, Viktoria & Andreas. Supertrevligt! Vi åt gott och drack gott. Sen bar det av till CoverClub. Har aldrig varit där men Oj va kul det var! Andreas S sjöng på CoverClub och Andreas B sjöng på shlagerkubben. Jag är så impad att dom törs. Eller dom två är ju var att sjunga inför publik, eftersom en sjunger i Hollow och en sjunger i kör, men jag är förundrad att "vanliga" människor ställer sig på scen och sjunger. Det är modigt. Efter CoverClub gick vi till Danne på efterfest. Det var mycket trevligt! Det var så länge sen vi träffade honom. Han bjöd på mat och trevligt sällskap. Klockan 04.30 tyckte vi att det var dax att åka hem och så blev det. Vaknade 08.30 vaknade jag och var hur pigg som helst. Så nu har jag börjat beta av diskberget i köket.
Det är märkligt ändå men jag hade sett framemot gårdagen sååå mycket. Det skulle bli så trevligt och så otroligt skönt att få vara barnfri men nu längtar jag så mycket efter mina vildar att jag bara sitter och hoppas att Lars vaknar. Jag vill krama dom nu!!
Kan det vara kärlek måntro?!
Nej nu ska jag göra ett ryck!
Over and out!
E

1 kommentar:

Anne sa...

Jag tror att man behöver båda delarna. Som småbarnsförälder blir ju sånt här så speciellt, att få umgås med bara vuxna en hel kväll, gå på fest eller gå på bio eller för den delen bara gå på stan utan barn känns som lyx.
Klart man ser fram emot det för att man inte får göra sånt så ofta.
Men samtidigt är det ju jättebra att man då får sakna sina barn för att inse att vardagen inte är så dum den heller. Det är bara det att man kanske inte tänker på det när man är mitt uppe i det, precis som man inte uppskattade det andra (utelivet) lika mycket innan man fick barn.