onsdag 3 februari 2010

Om ni får chansen..



Jag måste bara puffa för att åka buss till Sundsvall. Jag och Sofia åkte i söndags med Göstas buss till IKEA. Det var suveränt kul! Vi åkte kl 7.15 på söndagsmorgonen och var framme vid 10.30. Härligt stor buss med sköna säten. Vi hade toa på bussen och mycket fika. Jag hade tagit med mig datorn med lite filmer och tv-serier. Tiden flyger iväg! Väl framme är det bara att shoppa loss. Om man skulle köpa större grejjer så var man tvungen att köpa dom till kl 13 för då skulle det packas in i bussen. (Inga fotöljer och korgstolar dock.) Dom ville att det skulle vara platta paket. Sofia köpte en våningsäng och det gick superbra. Själv köpte jag inget som var dyrare är 139:-. Till största delen köpte jag ljus. Vaniljvärmeljus!! Jag bara älskar dom. Även några vaniljblockljus slank ner i kundvagnen. Måste säga att det var superkul att åka iväg så där. Kan absolut tänka mig att åka med några tjejkompisar. Klockan 16 åkte vi hem mot Umeå och stämningen på bussen var på topp. Bussen var.. om man säger fullproppad. Inte bara på bussresenärer utan även påsar från IKEA. Det var en dag med mycket shopping och mycket skratt.
Nej nu ska jag ta och tända lite ljus i lägenheten. Jag har ju några att bränna.
Tudeluuu!
Kram E

2 kommentarer:

Anne sa...

Hur hittar man de här bussresorna? Anonseras de i tidningen? Internet? Jag vill ju också åka, och jag orkar inte vänta tills kvartersrådet ordnar en om typ ett år...

loopii sa...

Jag hittade i vf. Det är Göstas buss som åker. 070-6939002. Nästa datum är 28/2, 28/3, 25/4, 30/5. 250 kr. Jag och Lars ska ta och åka någon gång framöver. Vi ska köpa en garderob... Hoppas att du får tag på nån tur. Vi kanske ses på bussen!