söndag 13 februari 2011

Magsjukan som kom och gick och kom igen..

Förra helgen fick Axel magsjuka. Killen som verkligen har det superjobbigt med magsjuka. Han har inget att ta av och det tar låååång tid för honom att äta upp sig igen. Men den här gången gick det ganska bra. Veckan flöt lugnt till fredagkväll. Axel & Henry hade haft barnvakt för jag jobbade till 21 och Lars hade jobbmiddag. Stefan, Ida och Viggo gjorde killarna sällskap. Efter att dom farit gick barnen och la sig. Jag gjorde mig i ordning och stod och borstade tänderna när jag hörde Henry kvida i sängen. Öppnade dörren och stanken och synen som mötte mig var inte att leka med. Han hade spytt ner hela sig och och sängen. Magsjukan var tillbaka! Han var dålig hela natten och jag vakade. Han ville inte kräkas i hinken och han vaknade nästan inte när han behövde.
Idag är det söndag och sista gången var igår. Han är pigg och leker, äter lite men klagar över ont i magen. Nu hoppas jag att allt är över så vi kan göra annat än att sanera lägenheten.
Over and out!


-From my iPhone.

Location:Mitt vardagsrum

Inga kommentarer: